L’ idioma


No existeix el moment perfecte per aprendre un segon idioma. Els científics estan d’acord que els nens aprenen nous idiomes més ràpid que els adults. Però hi ha una condició: el nen ha d’estar en contacte amb l’idioma de forma regular – un parell de frases al dia no són suficients.

Aquesta és una de les raons per les quals ens enfoquem només en un idioma i no oferim una educació bilingüe. Els nostres fills creixen a Barcelona en un ambient castellà i català, aprenent aquests idiomes en el seu dia a dia amb la família i els amics. El nostre espai és una illa idiomàtica diària on els nens des de petits es banyen dins l’idioma alemany durant unes hores.

Els nostres educadors – tots nadius – parlen tot el dia amb els nens en alemany. Totes les nostres activitats estan vinculades amb la comunicació lingüística. Així els petits viuen, exploren i aprenen l’idioma.

Dins el nostre cercle dels matins tots els nens s’ajunten, canten, juguen dins el grup i s’expliquen històries. Els nostres educadors fomenten les habilitats idiomàtiques i tenen cura de que cada nen tingui el seu espai per parlar.

Segons el concepte d’Emmi Pikler, els nostres educadors acompanyen totes les activitats amb els seus comentaris. Idioma i llenguatge corporal juguen un paper molt important durant tot el dia a dia.

Més informació sobre el tema idioma i nens (Castellà):