No existeix el moment perfecte per aprendre un segon idioma. Els científics estan d’acord que els nens aprenen nous idiomes més ràpid que els adults. Però hi ha una condició: el nen ha d’estar en contacte amb l’idioma de forma regular – un parell de frases al dia no són suficients.
Aquesta és una de les raons per les quals ens enfoquem només en un idioma i no oferim una educació bilingüe. Els nostres fills creixen a Barcelona en un ambient castellà i català, aprenent aquests idiomes en el seu dia a dia amb la família i els amics. El nostre espai és una illa idiomàtica diària on els nens des de petits es banyen dins l’idioma alemany durant unes hores.
Els nostres educadors – tots nadius – parlen tot el dia amb els nens en alemany. Totes les nostres activitats estan vinculades amb la comunicació lingüística. Així els petits viuen, exploren i aprenen l’idioma.
Dins el nostre cercle dels matins tots els nens s’ajunten, canten, juguen dins el grup i s’expliquen històries. Els nostres educadors fomenten les habilitats idiomàtiques i tenen cura de que cada nen tingui el seu espai per parlar.
Segons el concepte d’Emmi Pikler, els nostres educadors acompanyen totes les activitats amb els seus comentaris. Idioma i llenguatge corporal juguen un paper molt important durant tot el dia a dia.
Més informació sobre el tema idioma i nens (Castellà):